Tüneller Lideri Türkiye'den 2 Dev Tünel

Son yıllarda, ekonomisi ve kullandığı teknolojisini geliştiren Türkiye, Dünya Tüneller Lideri olmaya hazırlanıyor. 2 dev tünel bitme aşamasında: OVİT ve ZİGANA...

OVİT TÜNELİ

Rize'nin İkizdere İlçesi Ovit Dağı geçidinde yapımında sona gelinen 14. 3 kilometrelik Ovit Tüneli, Türkiyenin en uzun, dünyanın 3üncü uzun çift tüplü tüneli olacak (çünkü 2. en uzun da Türkiye'den geliyor). Ovit projesi, Başbakanlık Osmanlı arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı Devletinin kalkınma çalışmalarında yer aldı. Proje için ilk adım 1930 yılında yol projesi ile hayata geçirildi. Kazma ve küreklerle yol yapımının başlanan bölgeye Rizeliler gruplar halinde gönderildi. Yapımı yıllarca gündemden düşmeyen Ovit Tünel projesi ise, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğanın Başbakanlığı döneminde gündeme geldi ve 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atıldı.

Tünelin giriş kotu 2054, çıkış kotu ise 2260 metre olacak. Makyol İnşaat tarafından yapılan ve 412 milyon 366 bin liraya mal olacak olan Ovit Tüneli'nin tamamlanmasıyla Rize- Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre kısalacak ve 12 ay boyuna kesintisiz sağlanacak. Kış şartları nedeniyle ulaşımın aksadığı Ovit Dağı geçidinde yapılacak tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri birbirine bağlanacak.11 Kasım 2016 tarihinde Başbakan Binali Yıldırım'ın katıldığı törenle Ovit tünelinde ışık göründü töreni yapılmıştı. Aydınlatma ve mekanik aksamlarının yapımı süren Ovit Tünelinin yıl sonunda tek tüpünün trafiğe açılması planlanıyor.

ZİGANA TÜNELİ

Doğu Karadeniz'i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu üzerinde yapımı devam eden ve tamamlandığında çift tüp 29 kilometre uzunluğuyla Avrupa'nın en uzunu olacak Yeni Zigana Tüneli'ndeki çalışmalarda çift tüpte 7 bin 700 metreye ulaşıldı. Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde, yapımı süren dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise en uzunu olacak Yeni Zigana Tüneli Projesi'nde 29 kilometrelik çift tüp tünelin yüzde 25'i geçildi.

Doğu Karadeniz'i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan Tarihi İpek Yolu'nda Gümüşhane yönünde yapımına Nisan 2016, Trabzon yönünde ise Ağustos 2016'da başlanan projenin, Cazibe Merkezi Programı'nda da yer alan Gümüşhane'ye yatırımcı ilgisini artırması bekleniyor.

Ulaşım maliyetini azaltacak ve Doğu Anadolu'nun Karadeniz sahili ile bağlantısını kolaylaştıracak proje, bölgeye yatırım yapacak girişimciler için Gümüşhane'yi cazip hale getiriyor.

Yeni Zigana Tüneli'nde yürütülen çalışmalar ile ilgili, açıklamalarda bulunan Gümüşhane Valisi Okay Memiş, Gümüşhane'nin, karayolu üzerinde bulunan 52 tüneliyle en fazla tünele sahip il olduğunu bildirdi.

Bölgede ulaşım açısından yürütülen en önemli projenin "Yeni Zigana Tüneli"olduğuna dikkati çeken Memiş, "Şu anda toplamda tek tüpte 3 bin 850 metreye ulaşıldı. İki tüpte toplam 7 bin 700 metre olarak çalışmalar devam ediyor. Yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en uzun tüneli olmakla birlikte Avrupa'nın da en uzun tüneli olacak. Dünyanın da ikinci tüneli olacak." dedi.

İnşaatı yakından takip ettiklerini ifade eden ve çalışmaların başarılı bir şekilde ilerlediği bilgisini veren Memiş, günde yaklaşık 10 metre kadar tünel kazılabildiğini ve 29 Ekim 2019'da tünelin açılmasının planlandığını aktardı.

ovit zigana tüneller emlak gündemi emlak haberleri