Tapu İşlemleri için Yol Haritası

Evinizi beğendiniz, pazarlık aşaması ve ödeme işlemleri de tamamlandıysa sırada tapu işlemleri var. Şahsen ya da vekalet vererek yönetilmesi gereken bir süreci kapsayan tapu işlemleri hakkında merak edilenler hakkında pratik bir rehber hazırladık.

Tapu işlemleri için iki farklı başvuru sistemi mevcut. Bunlardan ilki, internet üzerinden alınan bir e randevu sistemini içeriyor. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün resmi sitesi üzerinden gerçekleşen bu işlem oldukça kolay.

İnternet üzerinden randevu alma

“Yeni randevu al” butonuna tıkladığınızda karşınıza bir sayfa açılıyor ve size dikkat etmeniz gereken önemli noktalar hatırlatılıyor. Aynı zamanda bu kullanıcı sözleşmesi hükmünde olduğu için ilgili kutucuğu işaretlemeniz gerekiyor.

Ekranın alt kısmındaki 6 haneli güvenlik kodunu girdikten sonra karşınıza birkaç adımlı bir ekran çıkıyor.

Sırasıyla kimlik bilgilerinizi ve iletişim bilgilerinizi girip işleminizi hangi müdürlükte gerçekleştirecekseniz onu seçiyorsunuz.

Daha sonraki aşamada yapmak istediğiniz işlem türünü belirliyorsunuz. Alım -satım, miras veya ipotek kaldırma gibi farklı alt kategoriler mevcut.

Son aşamada talep ettiğiniz randevu tarihini giriyorsunuz ve sistem size uygun saatleri gösteriyor. Tercihinize göre randevunuz belirleniyor ve bir onay maili alıyorsunuz.

Önemli; Tapu müdürlüklerinden alınan randevulara bir takvim yılı içinde 5 kez riayet etmediğiniz taktirde tekrar randevu oluşturmanıza izin verilmiyor. Ayrıca aynı gün için sadece tek bir randevu oluşturma hakkı veriliyor.

Tapu ve Kadastro Müdürlüğünü'nden randevu alma

Devlet dairelerinde uygulanan sıra alma prosedürü burada da geçerli. Eğer online randevunuz yoksa sıramatik üzerine TC kimlik numaranızı girerek sıra alıyorsunuz. Ancak öncelik online randevu ile gelen vatandaşlara verildiği için işiniz biraz uzayabiliyor.

Sıranız geldiğinde ilk olarak ön başvuru odasına giriyorsunuz ve burada randevunuz oluşturuluyor. İşlemi türünüze göre bir randevu saati belirleniyor ve telefonunuza kısa mesaj olarak gönderiliyor.

Gerekli tapu harcını yatırdıktan sonra banka dekontuyla birlikte aşağıda belirttiğimiz belgeleri temin ederek randevu saatinden on beş dakika önce müdürlükte hazır bulunmanız gerekiyor.

Gerekli evraklar;

İşlem türüne göre hazırlanması gereken evraklar değişkenlik gösterebilir ancak en çok gayrimenkul alım satımı yapıldığı için biz bu konuyu baz alarak bilgi vereceğiz.

Kimlik: Alım-satım işlemlerinde her iki tarafında kimliklerinin yanında olması ve birer adet de fotokopisinin çekilmesi gerekir.

Fotoğraf: Son altı aydan önce çekilmiş olması şartı aranan vesikalık fotoğraf da zorunludur. Satıcı bir, alıcı ise iki adet fotoğraf teslim etmelidir.

Mevcut Tapu: Satıcının teslim etmesi gereken tapunun hem aslı hem de fotokopisi hazır bulundurulmalıdır.

DASK: Satışa konu olan taşınmazın açık adresinin net bir şekilde yazdığı ve geçerliliği devam eden poliçe de belgeler arasındadır.

Borcu Yoktur Yazısı: Söz konusu taşınmazın rayiç bedeli belirlenirken belediyeden herhangi bir vergi borcunun olmadığına ilişkin belge de alınmalıdır.

tapu Tapu ve Kadastro Müdürlüğü